PLNT laat consumenten plantaardig broodbeleg ervaren

Van 8 – 14 maart vindt de jaarlijkse Nationale Week zonder Vlees plaats. Met het merk PLNT is Future Food Group (FFG B.V.) een van de partners die dit initiatief ondersteunt. De landelijke actie heeft als doel mensen te inspireren om minder vlees te eten. Tijdens de Nationale Week zonder Vlees wil FFG met de producten van PLNT helpen bij de bewustwording dat je met vleesvervangers tegenwoordig geen concessies meer hoeft te doen qua smaak en structuur, maar wel helpt op weg naar een toekomstbestendige planeet. Zo kunnen consumenten de vegawaren van PLNT gratis proberen middels een cash-back actie.

Gemiddeld genomen consumeren we in Nederland meer vlees dan door het voedingscentrum geadviseerd wordt. Een vegetarische of veganistische leefstijl aanhangen, is sterk in opkomst. Dit neemt niet weg dat veel vleeseters niet van plan zijn om volledig vegetarisch te gaan. Vaak staan ze er wel open voor om minder vlees te eten, zeker daar waar het puur uit gewoonte op tafel staat.

Laurens Zandbergen, Marketing Manager bij Future Food Group; “We zien dat een deel van de consumenten die minder vlees wil eten, soms moeite heeft om het vleescomponent op een volwaardige manier te vervangen. Ook bestaat er bij een deel enige scepsis over vleesvervangers, wat overigens met de producten van tegenwoordig echt niet hoeft. Deze consumenten die open staan voor het minderen in vlees maar net even de bevestiging nodig hebben, kunnen we helpen door de nieuwe generatie plantaardige opties te tonen en aantrekkelijke recepten aan te dragen.”

Het huidige aanbod plantaardige vleesvervangers zo breed en gevarieerd, dat iedere maaltijd kan worden omgetoverd naar een heerlijke maaltijd zonder vlees. Door de sterk verbeterde en smaakvolle alternatieven die op de markt zijn, nemen meer mensen de stap het eens te proberen. Zandbergen: “Een mooie opwaartse spiraal die dankzij initiatieven als de Nationale Week Zonder Vlees extra aan geslingerd wordt. Dat is ook de reden dat we met PLNT het initiatief ondersteunen. We hebben elkaar nodig om de bewustwording te vergroten en met inspiratie voor lekkere gerechten de drempel te verlagen. Zo gaan we samen naar duurzamer eten in de toekomst.”

Proberen
PLNT is verkrijgbaar bij Vomar, DEEN Supermarkten en Jumbo Foodmarkt Groningen. Tijdens de Nationale Week zonder Vlees kunnen consumenten gratis het plantaardig broodbeleg van PLNT een keer proberen, zoals plant-based kipfilet. Zandbergen: “Wij kunnen vertellen hoe goed en lekker de huidige vleesvervangers en in het bijzonder onze PLNT-producten zijn, maar wat overtuigt sterker dan ervaring? Daarom kunnen consumenten via een cash-back actie echt kennis maken met de vleesvervangers van nu. Laat ze het mondgevoel beleven, de smaak proeven en merken dat ze met de huidige generatie vleesvangers geen concessies meer hoeven doen. Allemaal stapjes om ‘de massa’ mee te krijgen naar minder vlees.”

Via https://plntfood.nl/proberen kunnen consumenten gebruik maken van de cash-back actie. Op de site van PLNT is ook tijdelijk een speciale pagina gewijd aan de Nationale Week Zonder Vlees, waar onder andere de duurzame benefits benoemd worden. Verder bevat de site diverse recepten met vleesvervangers. Geïnteresseerden kunnen nog makkelijker receptenideeën op doen door PLNT via Facebook of Instagram te volgen. Via social media posts deelt PLNT namelijk regelmatig een heerlijk recept voor een lunchgerecht of avondmaaltijd.